Чи будуть в Сумах аукціони на установку кіосків?

Не так давно постійна депутатська комісія з землі та архітектури Сумської міськради зіткнулася з незвичайним питанням – продажем ділянки на торгах на право оренди для розміщення … кіоску. Такий проект рішення підготував для розгляду на сесії міськради департамент забезпечення ресурсних платежів. Йшлося про встановлення нового тимчасової споруди – кіоску по ремонту взуття на 12 кв. метрів на вул. Харківській.

На подив депутатів – мовляв, що – власник кіоску тепер повинен купувати ділянку? – представник департаменту відповіла:

– Зараз така процедура: якщо раніше на якомусь місці не було кіоску, немає сформованого ділянки, то люди, які претендують на нього, повинні йти на аукціон.

Депутати не стали сперечатися і відправили питання на розгляд всього депкорпусу на вересневій сесії. Також 23 вересня народні обранці розглянуть ще два схожих питання – по ділянці на вул. Заливний, 15 (25 квадратів), і на Роменської (30 квадратів) – все для розміщення ТС для надання побутових послуг населенню.

Нагадаємо, що, за правилами проведення земельних торгів, така ділянка має бути включено до переліку земельних ділянок комвласності, які будуть виставлятися на торги у формі аукціону. Для кожного наділу встановлюється стартова річна орендна плата за користування, яка становить 3% від нормативної грошової оцінки ділянки.

До слова, річна плата за перший рік користування ділянкою, визначена за результатами торгів, повинна бути сплачена переможцем не пізніше трьох банківських днів з дня підписання договору оренди ділянки. Земельна ділянка передається в користування на 10 років. За договором використання наділу можливо тільки за його цільовим та функціональним призначенням, без права будівництва капітальних споруд і будівель.

Ми поцікавилися в департаменті забезпечення ресурсних платежів, чи проводилися вже подібні аукціони? На що директор департаменту Юрій Клименко відповів: «Ні, поки жодного такого аукціону не було. Заяви в департамент надходили, але коли ми відсилаємо запит в управління архітектури, як правило, отримуємо негативні висновки – про те, що в даному місці розмістити ВС неможливо. Так що вереснева сесія вперше розгляне такі питання. Як справа піде далі – подивимося ».

А ось правове управління Сумської міськради вже працює над тим, щоб спростити процедуру. Про це нам розповів начальник управління Олег Чайченко:

– Зараз можна передати землю в оренду під кіоски тільки через аукціон. Але таке Становище не дуже працює. Аукціон накладнєє, дорожче, треба проводити оцінку землі, готувати проект землеустрою. Після, коли торги вже відбулися, який виграв всі це компенсує, але це займе чимало часу. Тому ми хочемо внести деякі зміни. Наприклад, замість земельних торгів можна передавати в користування підприємцям елементи благоустрою (тротуари, дороги, площі). Крім того, зробити спрощений варіант через пріоритет поданих заяв – хто перший подав, той і отримує землю. Там, де право власності або користування землею та об’єктами вже є, чіпати НП ніхто не стане. До того ж залишиться можливість взяти участь в аукціоні – в загальному порядку за Земельним кодексом. Для цього треба тільки написати заяву в департамент ресурсних платежів.

Але в той же час буде працювати і спрощена процедура. До речі, її використовують уже в багатьох містах, щоб піти від аукціонів і затягування процесу. Адже підготовка до аукціону займає мінімум 3-4 місяці. А на передачу в користування елементів благоустрою піде приблизно місяць.

Щоб в даному питанні не було суб’єктивного підходу, він буде вирішуватися на трьох етапах. Спочатку рішення приймає управління архітектури (про відповідність місця розміщення містобудівної документації), потім питання виноситься на спеціально створену комісію (в комісії будуть не тільки чиновники, а й громадськість), і третє – рішення виконкому. Таким чином, це буде не просто розробка паспорта прив’язки (на розсуд управління архітектури), а все ж рішення виконкому. Для плати за користування землею буде розроблена методика. Але попередньо можна сказати, що підприємцям доведеться платити приблизно 1600 грн. за 30 кв. метрів на місяць. Вносити кошти пропонуємо в фонд управління архітектури – для розробки містобудівної документації. Звичайно, це не остаточний варіант. Можливо, до Порядку передачі в користування елементів благоустрою буде внесено чимало правок. Скоро цей регуляторний акт з’явиться на сайті Сумської міськради. Але як швидко буде прийнятий порядок – поки невідомо.

shans.com.ua