З 2021 року в Україні почнуть системно будувати дороги з промислових відходів

Відповідно до Державної програми будівництва доріг на 2021-2025 роки, частка автострад з цементобетонним покриттям збільшиться до 30%, зокрема, завдяки використанню промислових відходів в складі бетонної суміші.

Відповідний документ був опублікований 5 серпня на сайті Укравтодору передає Європейська бізнес асоціація (ЄБА).

«В Україні на відвалах промислових підприємств накопичилося понад 160 млн тонн шлаків і близько 250 млн тонн золошлакових матеріалів ТЕЦ. Щорічно ці показники збільшуються на 10-11 млн тонн і 6-7 млн ​​тонн відповідно.

Отже, запропонована Концепція є актуальною і прогресивної для економічного розвитку країни », – розповідає Координатор Комітету екології та сталого розвитку ЄБА Ольга Бойко.

Бізнес-спільнота концептуально підтримує ініціативу Укравтодору і закликає доопрацювати текст документа і врахувати наступні три пункти:

– Додати побічні продукти / вторинну сировину промисловості в перелік матеріалів, які можуть використовуватися в процесі будівництва автомобільних доріг. Т.к деякі матеріали в перспективі можуть отримати властивість змінювати свій юридичний статус як відходів. Зокрема, в контексті запланованої реформи управління відходами.
– Уточнити можливість фінансування Програми також за рахунок коштів Державного дорожнього фонду.
– Надати пріоритет у використанні вторинної сировини в якості наповнювачів в цементобетонних сумішах і шарах підстави автомобільних доріг. Зокрема, пріоритетне застосування шлакопортландцементу і шлаколужних цементів.

Джерело: