Компанію-оператора залізниць України «Укрзалізницю» можуть розділити на кілька (від трьох до п’яти) вузькоспеціалізованих підрозділів-вертикалей. Це передбачено планом реструктуризації компанії.
Про це заявив в інтерв’ю агентству «Інтерфакс-Україна» член наглядової ради компанії Сергій Лещенко.
«У представленому нам план реструктуризації« Укрзалізниці »обговорюється анбандлінг компанії – є різні підходи, які передбачають створення від трьох до п’яти вертикалей. Вантажо- і пасажироперевезення, інфраструктура, ремонтна вертикаль і вертикаль непрофільних активів. Але це, звичайно ж, ідеальний план », – заявив він.
При це Лещенко констатував, що вже рік не вдається виділити в окрему компанію хоча б пасажирську вертикаль «Укрзалізниці», яку хочуть перестати її субсидувати, тобто тримати низькі ціни для пасажирів, за рахунок вантажоперевезень.
«Мені сьогодні дуже прикро, що коли були сприятливі умови для компанії момент був упущений. І ми потрапили в якусь центрифугу, коли нам одночасно потрібно і антикризову програму приймати, і компанію реформувати », – заявив він.
При цьому, на думку Лещенка, «Укрзалізниця» все ще залишається величезним національним надбанням, яким потрібно правильно скористатися і яке буде втрачати свою цінність просто під впливом часу, якщо його не підтримувати і не модернізувати.
Раніше міністр інфраструктури України Владислав Криклій планував розділити УЗ на оператора інфраструктури, вантажного перевізника і пасажирського перевізника, а також провести IPO (перший публічний продаж акцій акціонерного товариства). Екс-глава УЗ Євген Кравцов планував також створити окрему компанію для важких ремонтів рухомого складу та розглянути можливість її приватизації.
У жовтні 2019 року Кабінет міністрів України повернув АТ «Укрзалізниця» в сферу управління Міністерства інфраструктури України.