Екс-керівнику аеропорту «Бориспіль», чинному президенту компанії МАУ Євгенію Дихне, якого підозрюють у махінаціях на суму більш ніж 15 млн гривень, Вищий антикорупційний суд обрав запобіжний захід. Сума застави склала 5,25 мільйонів гривень.
Про це з посиланням на прес-службу МАУ повідомляє Liga, в п’ятницю, 11 вересня.
Так, прокурор наполягав на застосуванні до Дихне запобіжного заходу у вигляді застави в розмірі майже 15 млн грн. У компанії додали, що внесуть заставу за свого керівника.
Дихне інкримінують епізод, пов’язаний з його роботою керівником аеропорту «Бориспіль».
За даними НАБУ, схема призвела до більш ніж 16,5 мільйонам гривень збитків для «Борисполя». Слідство встановило, що керівництво «Борисполя» з 2014 по 2019 рік здавало приміщення в оренду за заниженою вартістю. «Бориспіль» припинив ці договори тільки після отримання в 2019 році рекомендацій НАБУ.
У МАУ розповіли, що практика підписання попередніх договорів, в період, коли Фонд держмайна проводить процедури вибору орендарів, існує з 2010 року.
«Термінів на проведення конкурсу оренди у Фонду держмайна, згідно Закону, немає. Нормальна практика для Фонду – проводити конкурс близько двох років », – йдеться в заяві МАУ.
Там також додали, що за цей час різними керівниками було підписано понад 150 договорів, з них близько 100 – це договори, що забезпечують виробниче функціонування будь-якого цивілізованого аеропорту світу: оренда кас, офісних і складських приміщень.
У МАУ пояснили, що після укладення попереднього договору учасник повинен підписати основний договір (звичайно, якщо стане переможцем конкурсу, який проводиться Фондом держмайна). В іншому випадку – звільнити площу для нового орендаря. Це обов’язкова умова договору.
«На думку слідства, якщо орендодавець оплачував за попереднім договором суму Х, а в результаті конкурсу (проведеного, нагадаю, через два роки) учасник виграв конкурс з ціною Y, яка вище ніж ціна X, то на Y-X завдано шкоди підприємству. Логіка господарника інша – X це значно вище і краще ніж нуль, помножений на 24 місяці. Вартість оренди в обох випадках визначається незалежними акредитованими оцінювачами, а не директором державного підприємства. Як оцінити відсутність можливості забезпечити роботу аеропорту без кас авіакомпаній, кас «Укрзалізниці», аптеки, громадського харчування – я не знаю », – прокоментував звинувачення Дихне.
Керівник МАУ так само заявив, що це не нова тема, вона добре знайома всім міністрам інфраструктури та керівникам Фонду держмайна.
«Тільки реальною проблемою вона завжди була виключно для керівників« Борисполя ». І якщо для усунення прірви і величезної корупційної лазівки в законодавстві про оренду державного майна потрібно розглянути це питання в Вакс, значить, час прийшов. Адже хіба не для цього ми його створювали ?! », – сказав він.
«Я керував аеропортом з кінця 2014 до 2017 року. У 2015 році «Бориспіль» вперше за попередні три роки став прибутковим завдяки змінам, які ми з командою здійснили. На хвилі революції нам хотілося робити швидкі і якісні зміни, у нас не було часу чекати два роки », – підсумував Дихне.