Володимир Жмак, який вчора, 26 серпня, став новим главою АТ «Укрзалізниця» (УЗ) планує розділити компанію на ряд спеціалізованих, до чотирьох, вертикалей. Вони будуть включати в себе вантажні, пасажирські і контейнерні перевезення, а також інфраструктуру. За його словами, вони повинні перетворитися в окремі компанії в складі УЗ.
Про це він розповів в інтерв’ю «Ліга.Бізнес».
«Я хочу виділити в« Укрзалізниці »чотири вертикально-інтегровані бізнес-одиниці, з окремими балансами, які здатні порахувати свої доходи і збитки: це вантажні перевезення, пасажирські перевезення, інфраструктура, і моя новація – окремо вивести контейнерні перевезення. Контейнерні перевезення зараз знаходяться в складі вантажних перевезень, але це в принципі окремий вид бізнесу », – поділився новий глава УЗ.
За його словами, після цього чотири бізнес-одиниці повинні перетворитися в окремі компанії в складі холдингу УЗ.
«Для цього вони повинні мати все для здійснення своєї діяльності. У керівника вантажних перевезень повинні бути і локомотиви, і вагони. А не як зараз: він йде за локомотивами направо, а за вагонами – наліво », – додав Жмак.
Крім того Жмак вважає за необхідне зміну корпоративної структури компанії.
«Система формування правління в УЗ зараз досить складна, правління формується з подачі наглядової ради до Кабміну. І уряд призначає членів правління. Наскільки я знаю, рішення правління оформляється двома підписами: голови правління та члена правління, відповідального за той напрямок, по якому приймається рішення. Члени правління контактують безпосередньо з наглядовою радою за тими напрямками, за які вони відповідають (…) Для здійснення тих завдань, які я ставлю, мені потрібна ієрархічно правильно побудована система, де я маю можливість приймати рішення і відповідати за діяльність всього правління, а не тільки тих підрозділів, які знаходяться під мною », – пояснив новий глава УЗ.
За його словами, про заплановані нововведення він буде просити наглядова рада на стадії підписання контракту і наділення його повноваженнями.