Нацбанк змінить вимоги до депозитних та кредитних договорів

Нацбанк розробив і пропонує до обговорення нові вимоги до договорів між банками та їх клієнтами, які повинні забезпечити належне розкриття інформації про послуги.

Про це повідомляє прес-служба регулятора.

«Головна мета нових вимог – споживач повинен чітко усвідомлювати зміст договору, свої права і зобов’язання по ним. Відповідно, договір повинен містити повну і зрозумілу інформацію про послугу, основні характеристики, порядок внесення змін до тарифів, перелік додаткових послуг, права клієнта і зобов’язання, а також наслідки невиконання умов договору », – йдеться в повідомленні.

У Нацбанку заявляють, що є кілька основних проблем в договорах між банками і клієнтами, зокрема:

замовчування прав клієнта, наприклад, можливості відстрочки платежу, відмови від послуги, можливості розірвання договору, внесення змін до нього;
нерозкриття належним чином наслідків невиконання умов договору;
визначення фінансовими установами на свій розсуд, яку інформацію про послугу надавати, а яку замовчувати.
«Нові вимоги НБУ мають на меті виправити такі проблеми. Договори про надання фінансових послуг, включаючи договори приєднання, також повинні будуть містити уніфіковане опис послуг для їх кращого розуміння споживачами.

Договір про відкриття депозиту повинен буде додатково містити інформацію про вид вкладу, термін зберігання, дату повернення коштів, право продовжити термін вкладу, розмір запропонованих відсотків, порядку їх виплати та іншу інформацію », – додали в Нацбанку.

Також зазначається, що договір про споживчий кредит буде містити перелік умов, при яких можлива зміна процентної ставки або інших платежів, а також інформацію про витрати на додаткові послуги з посиланням на всі тарифи і комісії, що підлягають сплаті за ними.

Крім цього, НБУ визначив перелік недобросовісних умов, які буде заборонено включати в договори. Зокрема, регулятор пропонує заборонити положення, які:

обмежують можливість клієнта подати скаргу щодо виконання умов договору банком;
дають можливість банку змінювати умови послуги і тарифи без попереднього повідомлення узгодженим сторонами каналами комунікацій;
дають право банку вимагати від клієнта оплати за ще не надані послуги;
дають право банку вимагати дострокового повернення кредиту без визначення в договорі попередження клієнта про таку вимогу;
Обговорення вимог триватиме з 17 серпня 2020 до 20 вересня 2020 року.

Джерело: