За використання праці шести неоформлених працівників на будівельних роботах Управлінням Держпраці у Сумській області на підприємство накладено штраф у розмірі 751 140 грн. Судами двох інстанцій визнано дії Держпраці правомірними. Штраф за допущене порушення вимог трудового законодавства наразі сплачено підприємством до Державного бюджетного у повному обсязі.
Даний суб’єкт господарювання спеціалізується на проведенні електромонтажних, штукатурних, малярних, покрівельних та інших спеціалізованих будівельних робіт. Працівники, які були допущені до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, і повідомлення ДФС, виконували малярні та підсобні роботи під час заливання фундаменту. У ході інспекційного відвідування Держпраці начальник будівельної дільниці підприємства у своїх поясненнях повідомив про те, що зазначені особи дійсно є працівниками підприємства, що підтверджується відповідним відеозаписом. Інспекторам праці були надані відповідні договори підряду. Проте, у цих ЦПД, не зазначався обсяг виконуваної роботи, а також те, який саме результат повинен передати виконавець замовнику, не визначено переліку завдань. Здійснення функцій працівниками за вказаними договорами відбувалося систематично в межах підготовчих робіт та з матеріалів підприємства.
Враховуючи вищевикладене фахівцями Управління Держпраці встановлено, що проведення вищевказаних робіт є саме процесом трудової діяльності, а не цивільно-правових відносин. Тому роботодавець мав би укласти з працівниками трудовий договір, а не ЦПД.
Таким чином, на підставі абзацу другого частини другої статті 265 КЗпПУ уповноваженою посадовою особою Управління Держпраці у Сумській області винесено постанову про накладення штрафу за використання праці неоформлених працівників.
Із метою скасування рішення Держпраці суб’єкт інспектування звернувся до суду. Сумський окружний адміністративний суд та Другий апеляційний адміністративний суд міста Харків визнали дану постанову правомірною, повідомляє сайт відомства.