За чий рахунок перевіряють газові лічильники сумчан?

Будь-прилад обліку, в тому числі і лічильник газу, має властивість зношуватися, запчастини можуть деформуватися, адже на його роботу впливають кухонні випаровування, пряме попадання сонячних променів, підвищена вологість і інші фактори.

В результаті прилад може давати невірні показання, причому в бік як збільшення, так і зменшення. Зрозуміло, якщо лічильник показує менше, споживач навряд чи звернеться до газової компанію із заявою про повірку, але от якщо лічильник намотує більше – звернеться обов’язково. Але хто повинен платити за повірку газового лічильника, з якою періодичністю вона робиться?

Міжповірочний інтервал для всіх побутових лічильників газу – 8 років. Як правило, співробітники АТ «Сумигаз» самі відстежують, коли необхідно робити планову повірку, і сповіщають про це споживача. Причому всі витрати на демонтаж лічильника, його перевірку і транспортування бере на себе газове підприємство. При перевірці представники компанії в двох примірниках складають «Акт зняття лічильника газу для проведення періодичної повірки». Один – залишається у споживача, другий – у газовиків. Перед демонтажем лічильник обстежують. При виявленні будь-яких порушень складається «Акт про виявлені порушення». У ньому фіксують такі показники: наявність, цілісність і збіг номерів пломб на приєднувальних патрубках; наявність, цілісність пломб на рахунковому механізмі і корпусі лічильника; зовнішній вигляд лічильника, відсутність на ньому механічних пошкоджень; номер газового лічильника, завод-виробник, рік випуску, дата останньої повірки, його останні свідчення; функціонування лічильника.

На період перевірки замість знятого лічильника встановлюють тимчасовий з обмінного фонду підприємства. Якщо споживач відмовляється робити повірку приладу обліку, йому змінюють режим нарахування. Відповідно до Кодексу газорозподільних систем, визначення обсягу спожитого газу проводиться за граничними показниками споживання.

Перевіряють лічильники сумчан в сервісному центрі АТ «Сумигаз» – тут поглиблено перевіряють, чи не було стороннього втручання в роботу приладу і чи немає похибок в обліку газу. Зняті лічильники порівнюють з еталонним з урахуванням тиску і температури, визначають їх метрологічні характеристики, тобто з’ясовують, чи придатний лічильник до використання. Якщо так, то спільно з представником ДП «Сумистандартметрологія» на ньому ставиться відбиток клейма державного повірника, виписується свідоцтво про повірку, і лічильник встановлюється назад споживачеві. Якщо лічильник виявляється непридатним до використання, то «Сумигаз» за свої кошти встановлює новий, але тільки якщо в роботу лічильника не було несанкціонованого втручання. Якщо було, то саме споживач повинен буде оплатити вартість експертизи та відшкодувати завдані збитки (ремонт лічильника або покупку нового). Розрахунок суми відшкодування відбувається індивідуально для кожного окремого випадку відповідно до вимог Кодексу газорозподільних мереж. У разі несплати збитків справа передається до суду. В такому випадку споживачу, крім суми компенсації, доведеться заплатити і судові витрати.

– Річний план повірки лічильників – 40 тисяч. Поки повірили 10 тисяч. Якщо в минулому році виявили 160 лічильників, власники яких не хотіли правильно платити за використаний газ і різними методами втручалися в роботу газової мережі, то в цьому році 28, – розповідає головний метролог АТ «Сумигаз» Олександр Губський. – Але такі випадки легко виявляють під час фіксації показань лічильників, при знятті приладів для перевірки в лабораторії, а часом і завдяки небайдужим громадянам. А самі наслідки в роботу системи газопостачання обходяться порушникам в рази дорожче, ніж легальне споживання газу …

shans.com.ua