Не так давно в ЗМІ піднімалася тема передачі ділянок під кіоски в оренду через аукціони, адже саме таке рішення свого часу прийняв Сумська міськрада. Правда, даний принцип поки не працює.
Начальник правового управління міськради Олег Чайченко пояснював, що він не дуже зручний, сама процедура тривала. Тому юристи пропонують внести зміни в Правила розміщення ТС для ведення підприємницької діяльності на території Сум. Наприклад, замість земельних торгів передавати в користування підприємцям елементи благоустрою (тротуари, дороги, площі). Крім того, зробити спрощений варіант через пріоритет поданих заяв – хто перший подав, той і отримує землю. Спрощену процедуру, за словами О. Чайченко, вже використовують в інших містах, щоб піти від аукціонів і затягування процесу. Адже підготовка до аукціону займає мінімум 3-4 місяці. А на передачу в користування елементів благоустрою піде приблизно місяць.
Однак коли справа дійшла до розгляду можливих змін на одному з останніх засідань депутатської комісії з землі (ще попереднього скликання), все виявилося не так просто. Адже, як пояснив представник управління архітектури Дмитро Костюк, ці зміни стосуються тільки певних тимчасових споруд (ТС) – можна навіть сказати, їх малої частини. Так, кіоски все ж йдуть на аукціон. А можливість використовувати елементи благоустрою – під цю процедуру підпадають тільки зони відпочинку і літні майданчики біля ресторанів; а також кіоски для ремонту взуття, годинників, на які не поширювався мораторій на установку.
– Виходить, після закінчення сервітуту підприємець повинен купувати ділянку на аукціоні або взагалі згортати свою діяльність? – уточнив депутат Ігор Кушнір. – І куди подавати документи? Як це має відбуватися?
– Через ЦНАП, потім ці заяви, тому що мова йде про ділянки, потрапляють в департамент забезпечення ресурсних платежів. Ділянка виставляється на аукціон і в разі перемоги на нього оформляється оренда землі.
– Але у 90% підприємців не буде можливості пройти цю процедуру! Так ми просто зупинимо малий і середній бізнес, – в один голос обурилися депутати-підприємці. – Сьогодні підприємці в цілому хоч якимось чином намагаються заробляти. І в той же час ми бачимо багато відкритих кав’ярень, чайних. Через те, що люди не можуть нормально працювати, у нас сьогодні всюди з’являються автобуси. Подивіться на Театральну площу – на ста метрах там стоїть вже три автобуси-кав’ярні! Виходить, що великі бюрократичні процедури породжують ще більший хаос в місті. Автобус – некапітальної спорудження, де захотів, там і поставив. Що ми і бачимо в Сумах вже зараз. Ніяких проблем. Треба зробити більш прозору і спрощену процедуру і для інших ПП. Через рік-три-п’ять у багатьох договори закінчаться. І далі що – все, підприємцям доведеться йти?
За інформацією депутата Ігоря Кушніра, в 2023 році закінчаться договори приблизно у 99,9% сумських підприємців …
Расул Галаєв обурився роботою чиновників: «Робоча група, яка займалася документом, не слухала депутатів-підприємців. Самі щось додали – і все, впоралися. Це не робочий документ, я не можу його підтримати. Я розумію, на що спрямований бізнес – на якусь упевненість в своєму розвитку, а не на постійне ходіння по краю. Ми повинні робити все для людей простіше і з перспективою розвитку, а не зупиняти! Це ж робочі місця. Зараз вся політика заточена на створення робочих місць, а дії влади, виходить, спрямовані навпаки … »
Ігор Кушнір додав: «Виходить ще парадокс. Деякі кіоски працюють з договорами оренди на землю. І у них є і буде якийсь пріоритет. А ті, хто стоїть за договором сервітуту і платив приблизно в чотири рази більше, тепер взагалі виявляться на пташиних правах! »
Представнику архітектури не залишалося нічого іншого, як тільки відзначити, що якщо підприємці підуть на оренду, то таке ВС вже можна вважати практично капітальним. «Вони там мало не на століття будуть!» – запевнив він депутатів.
З одного боку, дивна заява для представника управління архітектури – адже місто-будівельники завжди були категорично проти того, щоб кіоски ставали капітальними. І тут таке! Влада, схоже, змінюється? В курсі головний архітектор міста?
А з іншого боку, депутати все ж не стали поспішати з прийняттям рішення і перенесли розгляд проблемного питання на наступне засідання постійної комісії, на яке попросили обов’язково запросити начальника правового управління О. Чайченко і першого заступника мера В. Войтенко. Правда, розбиратися з кіосками тепер доведеться вже новому скликанню. Ось і побачимо, куди повернеться курс іншого депкорпусу – чи будуть у нас кіоски «на століття»?