При здійсненні контролю за дотриманням порядку розповсюдження реклами щодо захисту прав споживачів реклами на території міста Суми 18 грудня 2019 року службовими особами Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області (далі — Головне управління) було встановлено, що на білборді ДП «СУМИ-АУТДОР» РА «СТАР» у формі ТОВ, який розміщений на перехресті вул. Г. Кондратьєва та вул. Гамалія, що біля навчального закладу ліцею-інтернату «Кадетський корпус» імені І. Г. Харитоненка та навпроти дошкільного навчального закладу (ясла садок) № 5 «Снігуронька», розміщено банер з зображенням товарного знаку під яким випускається Львівське пиво та текстом наступного змісту «ЛЬВІВСЬКЕ Україна Спонсор заходу 13 грудня — 19 січня Львів, площа Ринок, 34; проспект Свободи, 28 «Бренд Івентс» організатор заходу культурно-розважальний захід Святкуємо особливе Різдво».
Зазначена реклама містить відомості щодо товарного знаку під яким випускаються алкогольні напої та розташована ближче ніж 300 метрів до навчальних закладів в яких навчаються діти до 18 років, що є порушенням вимог ч. 3 ст. 22 Закону України «Про рекламу». По даному факту був складений протокол та відкрите провадження у справі.
З метою доведення факту виявленого порушення законодавства, Головним управлінням було замовлено виконання робіт по виготовленню план-схеми розташування меж земельної ділянки на якій розміщений білборд ДП «СУМИ-АУТДОР» РА «СТАР» м. Суми. В результаті яких було встановлено, що відстань від білборду до прохідної навчального закладу ліцею-інтернату «Кадетський корпус» імені І.Г.Харитоненка становить 118 м. та до дошкільного навчального закладу (ясла-садка) №5 «Снігуронька» — 50,5 м.
Суб’єкт господарювання заперечував наявність порушення законодавства. Однак його доводи були надуманими і необґрунтованими та не спростовували виявленого порушення.
Враховуючи всі обставини справи, Головним управлінням було прийняте рішення про застосування до суб’єкта господарювання штрафних санкцій на загальну суму 5 083 гривні, які в добровільному порядку не сплачені.
З метою стягнення застосованих штрафних санкцій на користь державного бюджету Головне управління звернулось з позовом до Сумського окружного адміністративного суду.
В ході судового розгляду відділом правового забезпечення було доведено обґрунтованість дій спеціалістів Головного управління, які здійснювали захід державного контролю та рішенням суду зобов’язано суб’єкта господарювання сплатити застосовані штрафні санкції.
Головне управління наголошує, що реклама алкогольних напоїв та тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності під якими випускаються алкогольні напої та тютюнові вироби не може розташовуватися ближче ніж за 300 метрів прямої видимості від території дитячих дошкільних закладів, середніх загальноосвітніх шкіл та інших навчальних закладів у яких навчаються діти віком до 18 років.
Робота щодо недопущення розміщення реклами алкоголю біля учбових закладів є надзвичайно важливою з огляду на те, що за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я Україна займає перше місце у світі за рівнем дитячого алкоголізму. Згідно наявних даних близько 87% українських школярів хоча б раз пили алкогольні напої, 26% вживають алкоголь кілька разів на місяць. Також, згідно з показниками Європейської бази даних «Здоров’я для всіх» стандартизований коефіцієнт смертності від причин, пов’язаних з алкоголем в Україні є одним з найбільших у Європі.
В зв’язку з зазначеним, питання протидії цьому ганебному явищу на території Сумської області знаходиться під постійним контролем Головного управління.