Транспортна криза у Сумах поглиблюється: маршрут № 60 припиняє роботу через нерентабельність

Із 10 вересня автобусний маршрут № 60 «В. Піщане – вул. ЗСУ» тимчасово припиняє роботу через нерентабельність. Перевізник пояснює своє рішення тим, що тариф у 10 гривень за проїзд більше не покриває витрати на утримання автобусів. Відсутність водіїв та зниження пасажиропотоку лише погіршують ситуацію. Це черговий випадок у низці зупинок автобусних маршрутів у Сумах, спричинених фінансовими труднощами, що вкотре піднімає питання загальної транспортної кризи у місті.

Глибинні причини проблеми

Основною проблемою для приватних перевізників у Сумах є застарілий тариф, який більше не відповідає економічним реаліям. Вартість проїзду в 10 гривень була встановлена ще до початку повномасштабної війни, і з того часу витрати на паливо, обслуговування та зарплати зросли у півтора-два рази, але тарифи залишилися незмінними. Багато маршрутів стали нерентабельними, і приватні перевізники змушені припиняти свою діяльність.

“Це не бізнес, а благодійність, – говорить директор одного із сумських автопідприємств. – Ми не можемо обслуговувати транспорт, закуповувати запчастини та виплачувати зарплати водіям за поточні тарифи. Якщо ситуація не зміниться, доведеться припинити роботу і на інших маршрутах також.”

Спроби залучити перевізників з інших міст – невдалі

Міська влада неодноразово намагалася вирішити проблему шляхом залучення перевізників з інших регіонів, однак ці спроби не мали успіху. Жодна компанія не погодилась працювати на сумських маршрутах за існуючими умовами. Як зазначає начальник відділу транспорту Сергій Яковенко, влада зверталась до сусідніх регіонів, але відповідей не отримали.

Скорочення кількості діючих маршрутів

Щороку кількість автобусних маршрутів у Сумах зменшується. На початку року приватні перевізники обслуговували 23 маршрути, а 13 залишались автобусів (наразі вже 22 працюючі і 14 непрацюючі).. Ситуація лише погіршується, особливо для жителів віддалених районів, які змушені витрачати більше часу на дорогу або долати великі відстані пішки.

“Ми розуміємо скарги мешканців, але в такій економічній ситуації працювати за нинішніми тарифами просто неможливо”, – говорить перевізник. Він також зазначає, що навіть комунальне підприємство «Електроавтотранс», отримуючи дотації в розмірі 150 мільйонів гривень щорічно і маючи реальний тариф на рівні 16 гривень в автобусах, не може покрити всі маршрути: два з одинадцяти автобусних маршрутів підприємства не функціонують.

Чи є вихід?

Для стабілізації ситуації перевізники пропонують підвищити тариф на проїзд до 15 гривень, що дозволить покривати витрати. Хоча підвищення тарифів навряд чи викличе схвалення у пасажирів, воно може стати єдиним шляхом до збереження міської транспортної системи.

“Ми розуміємо, що підвищення вартості проїзду не буде популярним рішенням, але це необхідний крок для стабільної роботи транспорту”, – зазначає перевізник. Тільки спільними зусиллями міської влади, перевізників та громадськості можливо подолати транспортну кризу, яка все більше загострюється в Сумах. В іншому випадку, з кожним місяцем Суми будуть втрачати нові і нові маршрути і так аж до повної їх зупинки…