Навчальні заклади Сумщини можуть самі обирати платформи, на яких навчають дітей дистанційно, за потреби. Аби вчити школярів дистанційно, педагоги здобувають знання і самі. Як обирають платформи, та хто їм у цьому допомагає — вчителі розповіли журналістам.
У школі №30 навчається тільки початкова ланка. Загалом, понад 600 школярів. Зараз уроки тут очні. Четвертокласниця Мирослава Сидоренко згадує, яке навчання було під час карантину: «Легше, ніж сидіти за партою. Мені це більше сподобалося, ніж сидіти у класі, але не вистачало, звісно, друзів, класу. Мені уроки даються легко і мені, що в класі навчатися, що дистанційно – мені не складно».
Аби навчати дітей дистанційно, тут спробували не одну платформу, розповіла вчителька початкових класів Оксана Бойко. «Ми переглянули і вивчили цілий ряд платформ електронних, за допомогою яких можна полегшити навчання. Саме навесні микористувалися платформою Google Classroom. Ми включались в онлайн конференції, підтримували зв’язок із дітьми, працювали групами та індивідуально і, звичайно, надавали завдання для самостійного опрацювання».
За літо опанували також платформу Microsoft Teams. Починали із семінарів, потім були вебінари, говорить директорка школи Лариса Сопіна. «Їх всього було більше 10, для всіх педагогів. Microsoft допоміг нам тримати всі ці вебінари в запису, тобто, якщо щось забули, то ми можемо повернутися і навчитися. Тому, що навичка повинна бути і у вчителів, і є там вебінари, які були застосовані, і для батьківської громадськості, і для учнівської», — розповіла директорка.
Влітку підвищували кваліфікацію онлайн в інституті післядипломної освіти. Там й нині тривають заняття, вже офлайн. 15 вересня, зокрема, зібрали вчителів інформатики з районів області.
«Це нове для нас, але нове — це завжди цікаво, Цікаво, насамперед, для учнів і для нас, як педагогічних працівників. Ми зможемо прийти у свої заклади і вже не боятися того, що ми не зможемо якось організувати цю роботу», — розповіла відвідувачка курсів Ольга Жабська.
За словами завідувачки кафедри освітніх та інформаційних технологій інституту післядипломної освіти Лариси Петрової, у світі понад 700 програм, які можуть забезпечити організацію дистанційного навчання. На Сумщині активно користуються Office 365, який безкоштовний. «Office — у 75-ти закладах освіти. Починаючи з вересня до нас знову звернулися сім закладів освіти. Чому віддали перевагу саме Office 365? Якщо ми поглянемо на інтерфейс даної платформи, він достатньо інтуїтивний до того, до чого звикли наші користувачі. В більшості з нас вдома стоїть Windows 7,10 або ХР. І ми маємо пакет офісу Microsoft, а у хмарі він абсолютно нагадує те, до чого ми звикли», — розповіла Петрова.
В інституті післядипломної освіти користуватись дистанційними платформами навчили близько двох тисяч здобувачів освіти, розповідає ректор інституту Юрій Нікітін.
Але для 160 сіл і селищ області дистанційна освіта все ще недоступна, через повільний або й взагалі відсутній інтернет, говорить директорка обласного департаменту освіти і науки Вікторія Гробова. «Деякі у нас заклади є, де невисокошвидкісний Інтернет, або немає розводки по самому закладу освіти, а є тільки інтернет у комп’ютерних класах. І такі у нас заклади є, то тут треба працювати вже засновникам і робити таку розводку по самому закладу», — говорить Гробова. У таких школах, за її словами, вчителі передають завдання в письмовому вигляді, а діти потім повертають виконані вправи на перевірку».
За словами Вікторії Гробової, на 14 вересня на Сумщині на дистанційне навчання відправили учнів у 14-тьох закладах освіти,через коронавірус, який підтвердили у дітей та працівників.