Останнім часом надходить дуже багато скарг на магазини, в яких покупець купив зіпсований продукт – йогурти, ковбасу, яйця, рибу і т. Д. Хто ж винен в цьому? Магазин або постачальник, який, можливо, вже привіз зіпсований товар?
З огляду на велику кількість скарг з боку сумчан, представники громадської ради при управлінні захисту прав споживачів Госпродпотребслужби в Сумській області, до складу якого входить і журналіст, а також експерт з питань розробки та впровадження системи НАССР (ХАССП – концепція, що передбачає систематичну ідентифікацію, оцінку та управління небезпечними чинниками, що суттєво впливають на безпеку продукції) Олександр Гоман провели рейд по виявленню порушень в магазинах Сум.
Вчора перевірка проводилася на вул. Героїв Крут, і основна її мета була вказати операторам ринку на їх недоліки і підказати шляхи їх вирішення. В іншому випадку перша ж перевірка за скаргою будь-якого споживача (!) Може вилитися для них в серйозні штрафи – від 25 тис. Грн. і до суми, яка може навіть не покрити і вартість усього товару в магазині.
Нагадаємо, що зміни в законодавстві в сфері захисту прав споживачів спричинили за собою збільшення штрафних санкцій.
В результаті перевірки було виявлено просто величезна кількість порушень. Загальна проблема магазинів – температурний режим зберігання продуктів. Так, температура зберігання йогурту – до +6 град. При цьому в магазинах він лежить при температурі + 8 + 11 град. Таким чином, термін його реалізації скорочується в два рази. Продукт з закінчуються терміни реалізації небезпечний для здоров’я. Це ж стосувалося і масла. У деяких магазинах воно зберігається при плюсовій температурі, що неприпустимо, згідно з інформацією виробника на упаковці продукту. Ми знайшли масло, яке продається при температурі +15 градусів, і воно, природно, було м’яким. Ми повідомили про це адміністрацію, і дуже сподіваємося, що вони зроблять все для того, щоб виправити ситуацію. Така ж проблема і з ковбасою.
Багато було порушень, які були пов’язані з відсутністю доступу до інформації про продукт. Тобто мова йде про упакований товар, на якому або взагалі нічого не було вказано, або тільки дата розфасовки в магазині. Хто виробник, що входить до складу продукту, граничні терміни його реалізації – все те, що повинно бути або на упаковці, або на інформері поруч зі стелажем, на якому виставлений даний товар. Але цього часто немає.
Був виявлений випадок, коли під виглядом сиру продавався молокомісткий продукт. Поруч з продуктом, на упаковці якого виробник вказав термін «продукт», лежав відрізаний шматок і поруч стояв стікер, на якому цей же продукт значився вже як «сир горіховий». На жаль, на наше зауваження не відреагували. Наступного разу при виявленні подібного в цьому магазині там обов’язково з’являться інспектори захисту прав споживачів.
У цьому ж магазині були відключені контрольні ваги, які були брудні, що свідчить про відсутність частого прибирання. Також вихід був заблокований порожніми ящиками. Були виявлені порушення товарного сусідства продуктів, коли готова до вживання риба лежала поруч з квашеною капустою та огірками. Дуже б не хотілося їсти скумбрію зі смаком кислої капусти і вже тим більше навпаки! У цьому магазині були відсутні документи про походження продуктів. За словами продавців, документація десь на якомусь складі, на якому – вони самі не знають.
Знаходили і прострочений товар. Так, в одному з магазинів знайшли хлібобулочні вироби, які повинні були прибрати ще вчора.
Ми не вказуємо ці магазини зараз тільки з однієї причини. Співробітники та охорона лояльно поставилися до перевірки, без скандалів, і, не відходячи від каси, виправляли те, що можна виправити відразу, записували, що потрібно зробити ще. Правда, це стосується всіх магазинів, крім одного, де продавався із молокопродуктів під виглядом сиру.
Ця публікація зараз для вас – споживачі. Будьте уважні до того, що купуєте, не соромтеся питати у продавця інформацію про продукт, перевіряйте терміни і уважно читайте інформацію про умови зберігання. При відсутності такої краще взагалі не купувати такий продукт. Сьогодні на товар, який явно містить барвники, ми не знайшли інформацію про склад. Це у всіх магазинах! Але є барвники, які можуть викликати алергію та задуху. Бережіть себе і своїх близьких.