Спеціалістами Лебединського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області за адресою м. Лебедин, вул. Лесі Українки, 2А зафіксований факт стихійної торгівлі з реалізації сільськогосподарської продукції, а саме живих тварин без належних ветеринарно-санітарних умов та дозвільних ветеринарних документів на живу птицю, зазначених у наказі Міністерства сільського господарства і продовольства України від 04.06.1996 № 23 «Про затвердження ветеринарно-санітарних правилах для ринків».
Зазначена торгівля несе загрозу поширення інфекційних хвороб, як серед громадян так і домашньої птиці в господарствах. Також не виключає в подальшому харчових отруєнь при вживанні м’яса птиці невідомого походження.
По даному факту був направлений лист Лебединському міському голові та запропоновано створити комісію для проведення спільного розслідування даних фактів та вжиття заходів припинення вказаної торгівельної діяльності. Однак, відповідне звернення Лебединським міським головою було проігнороване.
В подальшому спеціалістами Лебединського районного управління Головного управління в ході проведення вибіркових перевірок неодноразово виявляли, що незаконна торгівля у вказаному місці продовжувалась.
Головним управлінням було повторно направлено лист Лебединському міському голові про факт виявлення торгівлі живими тваринами без супровідних ветеринарних документів на стихійному ринку по вул. Лесі Українки, 2А та проханням вжити всі необхідні заходи для припинення цього порушення.
В серпні 2020 року надійшов лист за підписом Лебединського міського голови, в якому було зазначено, що особи, які займалися реалізацією добового молодняка птиці здійснювали торгівлю у не встановленому місці без відповідних дозвільних документів. Однак, міський голова ухилився від вжиття заходів спрямованих на припинення порушень та притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності, мотивуючи це тим, що дані питання віднесені до компетенції органів нацполіції.
Між тим, згідно Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на органи місцевого самоврядування.
Згідно статті 152, 164, 218, 255 КУпАП питання складення адміністративних протоколів та притягнення порушників до відповідальності віднесено до компетенції органів місцевого самоврядування.
Згідно ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування» Лебединський міський голова зобов’язаний: 1) забезпечувати додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; 2) організовувати в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; 3) здійснювати керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету.
Враховуючи те, що Лебединський міський голова ухилився від вжиття заходів щодо припинення фактів стихійної торгівлі, зокрема в період загрози поширення смертельно-небезпечної хвороби COVID-19 серед мешканців міста Лебедина його зухвала бездіяльність є кримінально караним діянням.
Тому, за фактом службової недбалості з боку Лебединського міського голови, відділом правового забезпечення подано заяву про вчинення кримінального правопорушення до органів нацполіції та прокуратури згідно статті 367 КК України.
Звертаємо також увагу, що неналежне виконання посадових обов’язків Лебединським міським головою носить системний характер. Зокрема, в квітні 2020 року за заявою Головного управління щодо нього вже було відкрито кримінальне провадження згідно статті 325 КК по факту порушення правил та норм, встановлених з метою запобігання епідемічним та іншим інфекційним хворобам.
Неналежне виконання своїх службових обов’язків, що передбачені Законом України «Про місцеве самоврядування», Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб» та повна бездіяльність щодо дотримання карантинних обмежень у місті Лебедині призвело до негативних наслідків, а саме з 7 вересня Лебедин потрапив із «зеленої» до «жовтої» карантинної зони.
У свою чергу, Головне управління Держпродспоживслужби в Сумській області й надалі буде продовжувати вживати всі необхідні заходи на території Сумської області щодо припинення фактів незаконної торгівельної діяльності та порушення карантинних обмежень, а також притягнення до визначеної законом відповідальності посадових осіб органів місцевого самоврядування, які ухиляються від виконання покладених на них обов’язків.