Особливі діти в дитячому садку, як бути? Історія глуховчанки

Глуховчанка розповіла про проблему: її 5-річний син має статус дитини з особливими потребами (затримка психо – емоційного і мовного розвитку), і в дитячий сад його взяли у віці 4-х років, і то – на півдня. Мама хлопчика – з вищою освітою, проте вийти на роботу не може, тому, як другу половину дня вона повинна проводити з малюком.

Однак, навіть з цим короткочасним перебуванням виникли складнощі: вихователь скаржиться, що неадекватна поведінка цієї дитини унеможливлює весь робочий процес. Ігорьок (ім’я змінено) бігає по групі, кричить, всім заважає. Педагоги змушені тільки ловити цього хлопчика, і спостерігати, щоб він не накоїв біди, а не займатися усіма іншими дітьми. Скаржаться і батьки інших хлопчиків і дівчаток, що Ігор їх б’є. Ситуацію посилює і те, що малюк погано розмовляє і не реагує на прохання дорослих, тому з ним неможливо домовитися, пише hlukhiv.info.

Треба відзначити, що сім’я, в якій росте цей єдиний дитина, цілком благополучна, тато працює, забезпечуючи дружину і сина, а жінка перебуває в декретній відпустці. Батьки мають можливість возити Ігоря на власній машині в Суми до різних спеціалістів, і оплачувати дорогі ліки. Але поки що результати невтішні. За словами мами хлопчика, раніше підозрювали аутизм, проте 4 сумських невролога його виключили. У діагнозі лише – ЗПРР (затримка психомовного розвитку). І з цими проблемами в звичайному садку він зайвий.

Як з’ясувалося, в одному з дошкільних установ Глухова – в «Журавці», в минулому році відкрилися інклюзивні групи, де за кожною дитиною з особливими освітніми потребами (тобто з затримкою психо – емоційного розвитку, аутизмом, ДЦП), приставлений так званий тьютор ( це неформальна педагогічна посаду, до професійних обов’язків такого педагога входить бути наставником малюка і буквально водити його за руку).

Варто відзначити, що на діток, які мають інвалідність по захворюваннях внутрішніх органів, але без відставання в розумовому і фізичному розвитку, інклюзивна група не розрахована, ці малюки перебувають в дитячому колективі на загальних підставах. Завідуюча «Журавки» Світлана Божок розповіла, що в інклюзивної групі повинно бути не більше 3 дітей, і ця кількість вже є. Але якщо в місті малюків, які потребують спеціальних педагогів, більше, то це питання має вирішуватися вже не на рівні дитсадка, а міста. Адже мова йде про додаткові штатні одиниці і забезпеченні їх зарплатою.

В цілому ж, щоб потрапити в групу до тьютору, необхідно напрямок з інклюзивним – ресурсного центру, видане на підставі проведеного тестування дитини фахівцями і укладення з діагнозом.

За словами начальника відділу глухівського освіти Людмили Васянович, в інклюзивну групу діти потрапляють у такий спосіб: спочатку батьки звертаються в ІРЦ (інклюзивного – ресурсний центр), потім малюка тестує комісія з фахівців (психолога, дефектолога, логопеда і т.д.), після чого робиться висновок і в результаті, при необхідності, видається направлення в групу для дітей з особливими освітніми потребами. Заява мами з татами повинні подати не пізніше середини серпня. На сьогоднішній день всі дошкільнята, які мають направлення від ІРЦ, охоплені інклюзивними групами. Так що ніякої проблеми немає.

Джерело: