Місто визнало, що пора допомагати не тільки КП «Електроавтотранс», а й приватникам

На останній сесії Сумської міськради 29 липня бурхливе обговорення серед депутатів викликало питання про виділення чергової фінансової допомоги КП «Електроавтотранс» – 14,4 млн. Грн.

Директор департаменту фінансів міськради Світлана Липова пояснила деяким почали було обурюватися депутатам, що це не виділення додаткових коштів, а перерозподіл з інших статей, які все одно призначені для «Електроавтотрансу». А саме – з компенсаційних виплат за перевезення пільговиків і різниці в тарифах, пише shans.com.ua.

Через карантинних обмежень підприємство вже кілька місяців перевозить набагато менше пасажирів, ніж зазвичай (тільки сидячих), а значить, і виручки, і компенсаційних заробляє набагато менше. У той же час витрати КП на перевезення пасажирів ніяк не зменшилися: на лінії виходить той же кількість автобусів і тролейбусів, що і зазвичай, відповідно, працює таку саму кількість водіїв, кондукторів та іншого персоналу, ті ж витрати ПММ і електроенергії. Так що нинішня фінансова допомога – це гроші, які «Електроавтотранс» все одно отримав би за нормальних обставин, тільки за іншими статтями. Ці гроші, як завжди, підприємство направить на виплату зарплати, відрахування податків і оплату електроенергії. Мало того, за словами С.Ліповой, «Електроавтотрансу» ще й не вистачає на компенсаційні виплати і різницю в тарифах близько 12 млн. Грн. до кінця року. Оскільки спочатку в міському бюджеті було закладено не вся необхідна сума, а стільки, скільки було можливо закласти на той момент, виходячи з планових прогнозних показників бюджету.

Такі пояснення не те щоб не влаштували деяких депутатів, а скоріше засмутили їх. Особливо – членів фракції «Оппоблока». Зокрема, Ігор Перепека вже не перший раз за останній час піднімає питання про те, що приватні перевізники в Сумах через тих же карантинних обмежень теж працюють, так би мовити, на межі, не отримуючи при цьому від міста ніякої компенсації або підтримки, а одні тільки перевірки і штрафи. Так що, на його думку, недалекий той час, коли сумчан взагалі стане нікому возити, так як КП «Електроавтотранс», яке міськрада підтримує десятками мільйонів в рік (наприклад, на 2020 й було передбачено 62 млн.), Саме з цим не впорається.

– Прошу зауважити, що комунальне підприємство возить в кращому випадку третина всіх пасажирів в Сумах, – в черговий раз нагадав І.Перепека. – Я взагалі не розумію ставлення до приватних перевізників. Іншим приватним підприємцям ми і так, і сяк допомагаємо (мається на увазі зниження ставок фіксованого податку, звільнення від орендної плати, плати за землю та інші пільги, наведені міськрадою для підтримки бізнесу в зв’язку з карантином. – О.З.), а що ж підприємства, які перевозять основну частину сумчан? Мало того що виконком приймає безмежне рішення, яким змушує їх незрозуміло за який рахунок перевозити пільговиків, так ще й цілий рік не розглядаються документи про підвищення тарифів на проїзд, які подали перевізники. Уже рік вони просто лежать! Так само як не розглядається і питання по різниці в тарифах і компенсації за перевезення пільговиків для приватних перевізників.

За словами І.Перепекі, в квітні, коли почався жорсткий карантин і перевізники в перший раз піднімали питання про компенсацію, мер давав їм слово, що буде створена комісія і це питання буде вирішено. Але вже кінець липня, скоро почнеться верстка нового бюджету, а до сих пір ніхто нічого не робить.

– А як ми будемо возити людей з 1 вересня? КП вже просить допомоги у приватних перевізників по Басам. У нас вже одні маршрути посилюються за рахунок того, що знімаються і переставляються машини з інших маршрутів, а не заводиться додатковий транспорт. П’ять маршрутів взагалі не працюють. І ми не розуміємо, як будемо працювати далі …

– З приводу компенсації я категорично за, – відповів на це мер, – Я згоден, що сьогодні ми не повинні розділяти комунальний транспорт і приватний в цьому питанні, і ми повинні взяти на себе цю відповідальність і виділяти компенсацію. Що стосується створення комісії з цього питання, то я відділу транспорту давав таке доручення, і вони взагалі-то вже повинні були мені доповідати про перші результати роботи цієї комісії …

Судячи з відсутності будь-якої реакції на цю репліку мера з боку представника відділу транспорту, ніхто і не збирався займатися цим питанням. В результаті О.Лисенко доручив відділу негайно створити комісію і повідомити йому, коли буде її перше засідання.

Джерело: