Чому в амбулаторіях ЦПМСП №1 скасували електронний запис і розділили потоки пацієнтів?

Пандемія COVID-19 внесла свої корективи в роботу сімейних лікарів, до яких при нездужанні насамперед повинні звертатися пацієнти. І хоча сумчанам радять зв’язуватися зі своїм лікарем по телефону – він дистанційно порадить, що робити і як лікуватися – хворих під кабінетами менше не стало. Навпаки – через поширення коронавирусной інфекції в Сумах, де останнім часом реєструється рекордна кількість випадків, їх стало значно більше. Городяни скаржаться – на скупченість, відсутність електронної черги, пише shans.com.ua

«Медична реформа в дії: на днях звернулася за медичною допомогою до 4-ї поліклініки з симптомами застуди, – написала в« Фейсбуці »сумчанка Наталія Менгліева. – Зігнали всіх в один кабінет, сидимо – чоловік тридцять – в очікуванні прийому. Жінка переді мною зовсім погано себе почуває. Де хвалені електронні черги і прийом за часом? Нічого не змінилося: вийшла лікар і викликала пацієнта без черги … ».

Амбулаторія, яку відвідувала жінка, відноситься до центру медико-санітарної допомоги №1. Як пояснила її керівник Алла Оводенко, онлайн-запис до сімейних лікарів у всіх амбулаторіях центру закрита, а для прийому пацієнтів з ознаками ГРВІ (нездужання, катаральні прояви, підвищена температура та ін.) Виділені окремі кабінети, де приймають в порядку живої черги.

– В умовах пандемії ми були змушені піти на такі заходи, тому що ситуація стала загрозливою для самих пацієнтів, – розповідає Алла Оводенко. – Хворі, які можуть бути інфіковані COVID-19, не повинні перетинатися з іншими пацієнтами, які приходять на прийом до сімейного лікаря. Для цього ми розвели потоки наших пацієнтів. Ще при вході сумчан з ознаками застуди направляють в так звані ковідние кабінети. Решта – йдуть на прийом в «чисту» зону. У кожній амбулаторії є два – максимум три кабінети, де лікарі приймають хворих з підозрою на коронавірус (не обов’язково це буде сімейний лікар, з ким пацієнт уклав декларацію на обслуговування). Вони, на відміну від своїх колег, одягнені в спеціальні засоби захисту. Хворі з симптомами ГРВІ приходять, як, за власним бажанням, так і за рекомендацією свого сімейного лікаря. Адже до всіх виїхати додому у нас немає можливості. На прийом потрібно не покладених 15 хвилин, а до півгодини – хворий, щоб його послухали, повинен роздягнутися, його потрібно оглянути, вислухати, взяти мазок на дослідження. На це йде час. Тому поки лікар приймає одного пацієнта – медсестра може викликати іншого для забору біоматеріалу. Так, хворих може бути багато, особливо в першу половину дня. Може приймати один лікар, а другий в цей час – виїхати до пацієнта додому. Людям потрібно потерпіти через незручностей – так як через коронавируса склалася нештатна ситуація. До того ж – хворіють не тільки пацієнти, а й самі медики.

Сімейні лікарі через стрімке поширення коронавируса, за словами керівника, приймають по 300-400 дзвінків в день (якщо не сказати – в добу), консультуючи хворих по телефону.

«Зараз дуже напружена ситуація – ми знаходимося на війні з коронавірусів, – підсумовує Алла Іванівна. – Коли пандемія піде – повернемося до звичної роботи і життя. Як і раніше, буде електронний запис, коли пацієнт приходить до свого лікаря в призначений час. Сумчани повинні поставитися до цього з розумінням. Бажано – все ж краще зайвий раз не відвідувати амбулаторію, а зв’язатися зі свої лікарем по телефону ».

Джерело: